Om oss

Under 90-talets början var Halmstad en expanderande nöjesstad med en kraftig tillväxt av krogar och uteställen. Med det växande nöjeslivet kom ett flertal nya önskemål fram såsom matservering efter 22.00 samt nattklubbar som ville ha öppet till 03.00 istället för 01.00.
Detta var frågor som ledde till att Halmstad Krögarförening bildades 1995, och var ifrån början mera av ett samarbetsforum för hanteringar av ansökningar och tillstånd.
Halmstad Krögarförening har genom åren haft ett stor fokus på samhällsaktuella frågor såsom ”krogar mot knark”.

Idag är man ett drygt 20-tal medlemmar som tillsammans driver ca 35 krogar i Halmstad. Under de 20 år som har gått så har föreningen varit aktiv i olika lokala evenemang och ärenden såsom Krögarveckan 2010, bidrag till Kattfotens katthem (2009 och 2010), HalmstadGillet, The Tall Ship Races (2011), Halmstad Cityfestival med flera.